Handelsbetingelser

Vilkår, betingelser og datapolitik

Tanday CVR nr. 42696765 Oldenvej 33, 3490 Kvistgård (Kun lager, ikke fysisk butik) E-mail kundeservice@tanday.dk Tlf.: 88 62 62 77 Etableringsår 2021


Betaling

www.tanday.dk kan der betales med: Visa, MasterCard, Maestro Card, Visa Electron, Viabill, og Mobile Pay.


Levering

Ved køb på www.tanday.dk er der gratis levering til valgfrit udleveringssted for køb over 499kr. i Danmark. Ved køb under 499kr. betales der 39kr for levering med PostNord med valgfrit udleveringssted, og 49kr. med omdeling til privat adresse & erhverv med PostNord. Leveringstiden bestræber vi os på 1-2 dage (dog stadig afhængig af om PostNord og om Tanday har forsinkelser). Vi bestræber os ligeledes på at alle ordre placeret hver dag inden klokken 14:00, sendes samme dag dog senest dagen efter ordren er lagt med mindre andet er angivet på webshoppen (ved ferier og lign).


Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har hos TANDAY 90 dages returret, når du handler på Tanday.dk. Fortrydelsesfristen udløber 90 dage efter den dag du modtager din varer eller at disse afhentes på posthus/pakkeboks. Du skal inden 90 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb, eller varen skal være os i hænde på 90 dagen. Fortrydelsesfristen udløber 90 dage fra den dag, du har modtaget din varer. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 90 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@tanday.dk


Nægtelse

Nægter du modtagelse af pakke eller ej afhenter den på Posthuset/pakkeboks, vil der blive opkrævet et ekspeditions beløb på 49,- svarende til portoen retur til Tanday. Bemærk! Vi modtager ikke pakker retur sendt pr. efterkrav, med frimærke eller uden omdeling, pakkerne kan også returneres på vores lager/kontor på Oldenvej 33, 3490 Kvistgård mandag – fredag fra kl: 09.00-16:30


Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får leveringsfragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 90 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen (sammen med din valgte retur fragtmand, for varen fra tidspunktet for varens levering til dig, til varen er returneret til Tanday) Har du benyttet vores pakkelabel, skal du kunne bevise at pakken er indleveret, derfor anbefaler vi at du altid får en kvittering fra hvor du har indleveret pakken som du kan fremvise til os, hvis pakken bliver væk. Vi har vedlagt en returblanket i din pakke samt link til returlabel, og ved benyttelse af denne er dit tøj forsikret ved returnering igennem Tanday’s fragt
aftale. Benyttelse af returlabel er gratis. Gratis retur gælder alle IKKE nedsatte varer, og det påkræves at der benyttes DiModa’s fragtlabel retur. Er varen købt som nedsat/rabat vil det koste 49kr at sende varen retur.

Man må gerne benytte egen fragt aftale for at sende retur til DiModa (vi anbefaler dog ikke DAO da de ikke kan levere pakken før klokken 09:00 og vi derfor ikke får pakken, vi afhenter ikke pakker i pakkebokse/posthus). Og der er kun gratis retur ved brug af DiModa’s returpakkelabel som medfølger i din pakke, og gælder ikke nedsatte varer.

Er der en fejl med produktet, eller er der fremsendt en forkert varer, skal du blot benytte returblanketten og linket. Send os en mail INDEN du sender produktet retur på kundeservice@tanday.dk

Vi anbefaler, at I benytter det medsendte returlabel eller kontakter os inden og så vil vi være dig behjælpelig med anskaffelse af et returlabel. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Giv os besked på kundeservice@tanday.dk eller på tlf. 88 62 62 77 ved returnering pga. fejl på produktet eller mangelfuld/forkert varer fremsendt INDEN varen sendes retur til Tanday.


Forkert påført adresse ved ordre

Har du påført forkert adresse på ordren, forkert telefon nr. eller email og DiModa får pakken retur, skal du selv betale for at få pakken leveret igen dette koster uanset fragtmetode et ekspeditionsgebyr på 49kr. Ønsker du ikke varen leveret igen, trækkes der 49kr i administrationsgebyr.


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt (emballagen må ikke være brudt, børste og lign må ikke være afprøvet i hår og lign.), hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi som Tanday fastsætter.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb med pengene retur, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder gratis), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen og varen er modtaget.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion f.eks. Dankort(bank konto). Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Tanday, Oldenvej 33, 3490 Kvistgård. Produktet kan også indleveres på adressen i hverdage fra 09-16:30.

Vi bestræber os altid på at behandle alle returpakker senest 10 hverdage efter vi har modtaget pakken fra dig. Fra vi behandler din returordre og du har en bekræftelse pr. mail med dit tilgodehavende, til du har dine penge på din konto jan der går 1-7 bankdage (oftest dog kun 1-3 dage)


Gratis returret

Vi tilbyder hos Tanyda gratis returret på alle varer. Gratis returret gælder såfremt varen er returneret i original uåbnet stand, og gælder inden for de 90 dages returneringsfrist, og såfremt varen IKKE er nedsat. Er varen nedsat betales der 49kr i returfragt.

Gratis retur gælder kun ordre indenfor Danmark.


Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på www.Tanday.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, fejlbrugt eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal fremsendes et billede af fejlen til kundeservice@tanday.dk hvorefter vores kundeservice vurderer fejlen og evt. kreditering straks. Varen skal først fremsendes EFTER kundeservice har bedt om dette.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.


Varen sendes til:

Tanday, Oldenvej, 33, 3490 Kvistgård

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt i den returneringsblanket vi har medsendt til tøjet.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker retur sendt pr. efterkrav eller lignende. og DAO kan IKKE komme til vores kontor i weekender samt hverdage før 09 og efter 16. Hvorfor vi ikke anbefaler denne forsendelsesmetode til os.

Tilmelding til nyhedsbrev gælder 1 rabatkupon pr. person. dvs. man må IKKE bruge flere mailadresse og derved genbruge rabatten flere gange – vi ser os ret til at annullere ordren hvis dette er misbrugt.

Rabatkuponer der er benyttet kan ikke ombyttes til kontanter ved returnering og som udgangspunkt bliver der ikke udstedt ny rabatkupon ved returnering af varer.


Vundne præmier hos Tanday

Har du været så heldig at vinde en præmie enten i form af produkt, eller gavekort til shoppen, gør vi opmærksom på at dette ikke kan ombyttes til kontanter, ej kan produktet heller ikke byttes eller
returneres. Det samme gælder ved brug af vundne gavekort til shoppen, den fremsendte varer kan ikke ombyttes til anden varer, samt kan varen ikke returneres igen til Tanday.


Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

Personoplysninger, som indtastes i forbindelse med køb på dimoda.dk, behandles af Tanday ApS og eventuelle eksterne samarbejdspartnere i overensstemmelse med gældende dansk ret. Vi gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling herunder Navn, Adresse, Telefon nr. e-mail og varedata, som vedrører dig. Alle kundeoplysninger og informationer om bestillinger bliver behandlet fortroligt.

I henhold til dansk lovgivning gemmes oplysningerne i fem år. Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, vil din e-mail-adresse blive brugt i forbindelse med vores markedsføring, du via din tilmelding har givet samtykke til. Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet ved at klikke afmeld i mailen.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på www.Tanday.dk er Sabrina Rasmussen. Som registreret hos Tanday har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og GPDR og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Tanday via e-mail kundeservice@tanday.dk

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.


Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Tanday enten pr. mail kundeservice@tanday.dk eller pr. telefon 88 62 62 77.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 12 November 2021

0

få 5% på din første ordre

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, så får du ikke bare 5% på din første ordre! Du får de aller bedste nyheder, tips og tricks indenfor hudpleje og spraytan direkte i din indbakke. Rabatkoden sendes inden 12 timer til din mail.